• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Samlingslån någon idé ?

sjenny

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
9 Oktober 2018
Meddelanden
93
Mottagna reaktioner
39
Poäng
137
Det här ger mig lite hopp :)
Har 7 i betyg, 529 i score nu och kommer efter årsskiftet ha 12FF. Skulle vilja lösa ett lån jag har idag på 220.000kr med 19% ränta. Borde ju kanske gå att få till för mig med då!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 485
Poäng
8 917
Hur mycket har du i övriga lån/krediter nu bortsett ifrån dessa 205.000 hos Santander?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 485
Poäng
8 917
Det här ger mig lite hopp :)
Har 7 i betyg, 529 i score nu och kommer efter årsskiftet ha 12FF. Skulle vilja lösa ett lån jag har idag på 220.000kr med 19% ränta. Borde ju kanske gå att få till för mig med då!

Det är jag övertygad om att du kan redan nu, alltså hitta ett lån under 220.000 i ränta.
Efter årsskiftet när du ligger under 4-5% i betyg kan du få drömränta!
 

erik23

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
737
Mottagna reaktioner
377
Poäng
487
Då var alla pengar borta från kontot då .
Känns skönt dock att inte behöva oroa sig längre för tex om bilen ska gå sönder eller vilken mat man ska köpa.

När jag ringde till santander och sa upp det ena lånet så lyckades jag få ner räntan på det andra jag hade också, från 12,95% till 7,9%

Så nu har jag bara 2st lån totalt och som även är synliga på UC.
205k 7,9%
94k 7,9%

Hur ska man fira detta ?
 

erik23

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
737
Mottagna reaktioner
377
Poäng
487
Vad blir din totala månadskostnad för dessa? :) Fira med en glass :D

Typ 4000 kr tror jag, kanske strax under vet inte hur mycket räntan gör på det andra lånet...

205k lånet är på 12år iallafall
94k lånet har jag inte riktigt koll på återbetalningstid jag ”tror det är ca 6 år kvar på det.

Hade en månadskostnad på över 10k i månaden så kommer få lite mer att röra sig med nu
 

erik23

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
737
Mottagna reaktioner
377
Poäng
487
Nu har jag räknat över det lite. Den totala skulden är på 300k nu och har allt hos santander, lyckades ju som sagt få ner räntan på det gamla lånet till samma som det nya 7,95%.
Sen förlängde jag återbetalningstiden på det ena lånet så nu är det 12 år på båda.

Månadskostnaden kommer ligga på ca 3400 kr nu och det är typ 7000 kr mindre än förut.

Jag mår inte bra av när jag tänker på att jag har lån på 300k som typ inte är investerade i ett skit. Och 12 år är låååång tid.
Men bara att försöka att beta av skiten.
Känns mycket ljusare ut nu än vad det gjorde för 1 vecka sen iallfall.
Nu kan man slappna av lite så kan kreditbetyget få återhämta sig ordentligt innan man gör en ny låneansökning
 

FarAway

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
22 Oktober 2014
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
357
Poäng
497
Nu har jag räknat över det lite. Den totala skulden är på 300k nu och har allt hos santander, lyckades ju som sagt få ner räntan på det gamla lånet till samma som det nya 7,95%.
Sen förlängde jag återbetalningstiden på det ena lånet så nu är det 12 år på båda.

Månadskostnaden kommer ligga på ca 3400 kr nu och det är typ 7000 kr mindre än förut.

Jag mår inte bra av när jag tänker på att jag har lån på 300k som typ inte är investerade i ett skit. Och 12 år är låååång tid.
Men bara att försöka att beta av skiten.
Känns mycket ljusare ut nu än vad det gjorde för 1 vecka sen iallfall.
Nu kan man slappna av lite så kan kreditbetyget få återhämta sig ordentligt innan man gör en ny låneansökning
Grattis;) förstår att du mår dålig över det men att ha 300k i lån med ca3000kr i månaden är mer eller mindre normalt nu för tiden.(tror jag:) ) vet inte vad "normal gränsen" ligger just nu för medelsvensson men det borde väl va nåt sånt. Många har kreditkort, kontokredit, Privatlån mm
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp